Korzyści ze spożywania soku z kiszonej kapusty i z buraków

Szukasz soku z kiszonej kapusty? Zobacz tu.

Artykuły fermentowane po latach zapomnienia znów wróciły na nasze stoły. Do kapusty i ogórków dołączają również nowe, przedtem mniej znane warzywa oraz owoce. Kiedy mówimy o leczniczych walorach jedzenia poddanego fermentacji nie można nie wspomnieć też o napojach takich jak kefir, kwas chlebowy albo różnego typu soki i zakwasy z kiszonych jarzyn. Zwłaszcza te ostatnie zasługują na zainteresowanie – pozwalają w prosty i szybki sposób wprowadzić do naszego ciała witaminy niezastąpione dla jego poprawnego działania.

Sok z kapusty kiszonej i buraków – co w nich znajdziemy?

Sok z kapusty kiszonej to napój zawierający mnóstwo związków oddziałujących pozytywnie na nasze samopoczucie. Najważniejszym składnikiem są bezsprzecznie bakterie kwasu mlekowego, które odpowiadają za proces fermentacji. Sok z buraków, ogórków czy inny kiszonek to również doskonałe źródło witamin. Godna uwagi jest głównie duża zawartość kwasu askorbinowego, czyli witaminy C – już pół szklanki tego napoju ma jej więcej niż pomidor. Soki z kiszonek należy też pić z uwagi na obecność witamin z grupy B, witaminy E i K, a także duże nasycenie solami mineralnymi.

Sok z kiszonej kapusty – dlaczego trzeba go pić?

Sok z kiszonych kapusty, ogórków i buraków, z powodu zawartości bakterii kwasu mlekowego dobroczynnie oddziałuje na pracę układu pokarmowego oraz naszą odporność. Na dodatek liczne witaminy polepszają funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszają symptomy depresji, szkorbutu i cukrzycy, a także pomagają walczyć z przemęczeniem fizycznym i psychicznym. Po kiszonki powinny oprócz tego sięgnąć ludzie zmagający się z chorobami układu pokarmowego, takimi jak przykładowo wrzody dwunastnicy lub niestrawność. Działają one również osłonowo w trakcie terapii antybiotykami i wzmacniają apetyt.

Nasz adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]