Wizytówki NAP, artykuły z linkiem kanonicznym – do czego użyć PBN?

Private blog network - w tym miejscu znajdziesz więcej informacji o pełnej ofercie.

Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę internetową, ale również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest zawartość strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla odbiorcy informacje. Jednak nie wolno również zignorować tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest stosowanie PBN – prywatnej sieci blogów.

PBN – pomocne jako element wieloaspektowej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, gdyż są zakładane a następnie administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez firmę SEO lub dużą agencję marketingową), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. Prywatne sieci blogów są najczęściej stosowane jako komponent szerszej strategii reklamowej, co należy mocno podkreślić, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie konieczne jest poświęcenie mnóstwa godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Jak zastosować PBN? Proponujemy artykuły z canonicalem oraz wizytówki NAP

Prywatne sieci portali rewelacyjnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można na nich publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są kluczowe dane telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa oraz e-mail czy telefon. Na przykład NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim także profil na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym katalogu biznesowym lub artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Inny ciekawy sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. To republikacja wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych stronach w sieci rozumieją jako dowód, że pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, pomocne informacje. Publikacje z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie ważne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych przede wszystkim ze zdrowiem, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz doradztwem finansowym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO