Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe

Skuteczne pozycjonowanie stron - dowiedz się więcej o tej usłudze

Znamy 3 kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– dzielnicę (np. “sklep obuwniczy Wilda”)
– miasto (“siłownia Kraków”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku firm lokalnych, które kierują swoją ofertę tylko do odbiorców mieszkających w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest stosowana także wówczas, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości konkurować na słowa kluczowe bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Kolejny rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i przetestowane rozwiązanie dla właścicieli firm dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Adwords znacznie się obniżą. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Eldom G50 5 srebrna,
– smartfon Huawei P30 czerwony,
– obuwie sportowe puma Axis czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie ważne szczególnie dla sklepów internetowych. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Święto Pracy lub Dzień Dziecka. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo efektywny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Przeważnie trzeba zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny internetowej.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]