Google doradza, jak zatrudnić firmę SEO

Potrzebujesz więcej wskazówek dotyczących tego, jak zatrudnić agencję SEO? Wejdź na www.youtube.com.

Kiedy prowadzisz swój biznes i zakładasz dla niego stronę firmową, zapewne z czasem myślisz nad tym, co zrobić, by wyświetlała się ona jak najwyżej w rezultatach wyszukiwania. Jasne jest wszak, że dziś widoczność w internecie jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie tu wielu klientów pierwszy raz zetknie się z twoją działalnością. Jak wobec tego wybrać solidną agencję SEO? Polecamy wsłuchać się w podpowiedzi ekspertów, a najlepiej samego Google.

Google podpowiada, jak znaleźć dobrą agencję SEO

Nie można zaprzeczyć, iż cały sektor SEO, innymi słowy działań związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarki, powstała i bezustannie rozwija się praktycznie tylko za dzięki Google. Mimo istnienia innych opcji, jak m.in. Yandex, Rambler czy też Bing, nadal kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto potrzebuje być widocznym w sieci, musi zapracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku usług, gdzie występuje silna konkurencja, zazwyczaj jest to niełatwe bez wsparcia specjalistów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których idea SEO jest kompletną nowością, i udostępniło krótki instruktaż, jak rozpoznać dobrą agencję SEO.

Czym zdaniem Google charakteryzuje się dobra agencja SEO?

Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło dziesięcioletnim stażem, klarownie naświetla, jak rozpoznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród nadrzędnych cech m.in.:

  • dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie jedynie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej i prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez comiesięczne raporty oraz stały dostęp do statystyk strony,
  • umiejętność estymacji czasu oraz budżetu koniecznego do zakończenia planowanych działań,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są jego cele oraz kto jest jego główną konkurencją.

Przedstawicielka Google wskazuje też, iż dobra firma SEO w żadnym wypadku nie obieca fenomenalnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, w szeregu przypadków dającym odczuwalne efekty przeważnie po kilku miesiącach działań.