Usługi SEO – postaw na doświadczenie fachowców

Skieruj się w to miejsce, jeśli ciekawi Cię korzystna oferta kampanii SEO.

Przedsiębiorstwa i właściciele sklepów internetowych, którzy chcą pojawiać się na najlepszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to osiągnąć na co najmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podejmowanie działań samodzielnie. Nie dysponując doświadczeniem w tematyce SEO i nie monitorując systematycznie doniesień o zmianach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – kluczowe – efektywnie. Kolejny sposób to utworzenie etatu dla profesjonalnego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecia metoda to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Wydatki zarezerwowane na takie działania można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą kooperacji z agencją SEO jest to, że poza fachowcami od SEO w pracują tam dodatkowo osoby od copywritingu, grafiki, programowania oraz kampanii Google Ads służące rzeczowym wsparciem w tych sferach.

Po czym rozpoznać profesjonalną agencję SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru firmy, która wywinduje w górę naszą widoczność w SERPach? Warto wybrać markę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych czy kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Współpracując z firmą, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że posiada ona ogromne doświadczenie i może bez trudu pochwalić się pokaźnym portfolio swoich poprzednich klientów. Na stronach agencji SEO często znajduje się sekcja z wykazem tzw. „kejsów”. Przed podpisaniem umowy powinno się przeczytać studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich wyników można się spodziewać po danej agencji, a także to dla jakich branż pracowała i z jakimi problemami się mierzyła. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: zawiadamia o planach zadań na zbliżające się miesiące, a także przesyła raporty z ukończonych działań i ich następstwa.

Druga nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu działań do charakteru działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel dobrej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by poprosić o dokładniejsze informacje o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się wyszperać samodzielnie w internecie, jak np. informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO czy o istotnych dla klienta produktach bądź usługach, które stara się wypromować.

Opłata za usługi firmy SEO – jakich ofert się wystrzegać

Nieufnie warto podejść do firm SEO, które proponują typ współpracy z rozliczeniem się za wypracowany efekt. W takim modelu rozliczenie odbywa się dopiero wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą określone w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do pierwszej strony wyników bądź do Top3). To nadal często proponowany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą wysokie niebezpieczeństwo – można wszak uzyskać szybkie rezultaty za pomocą naruszania zasad ustalonych przez Google. Stale uaktualniany algorytm także nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych pozycji. Co do opłaty za działania firmy SEO, to rzadko jest ona stała – zwykle w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu potrzebne są większe nakłady finansowe, aby przeprowadzić wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wykonywać wszelkie wynikłe z niego prace. W kolejnych miesiącach współpracy, gdy witryna klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]